اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 28233
1396/09/30 - 01:00
ایمنی درمانی برای هدف قرار دادن پروتئین های نامناسب در سرطان های مغزی نادر کودکان

کودکانی که به یک فرم بی نهایت کشنده از سرطان مغز مبتلا هستند می توانند از مزایای درمانی جدید که می تواند از پاسخ ایمنی برای مقابله با پروتئین های غیر طبیعی موجود در مغز که منحصرا در سلول های طبیعی وجود دارد، سود ببرند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فوکوس این مطالعه روی گلیومای پونتین درونی منشر(DIPG) بوده است که شکلی تهاجمی از سرطان مغزی کودکان محسوب می شود. این سرطان مغزی بسیاری نادر بوده و برآور می شود که سالانه حدود 300 مورد در آمریکا اتفاق بیافتد و غالبا هم کشنده است.

از آن جایی که DIPG معمولا در نواحی صعب الوصول ساقه مغز که در کنترل تنفس، فشار خون و ضربان قلب را کنترل می کند اتفاق می افتد، برداشتن این تومورها بسیار مشکل است. پرتودرمانی در حال حاضر استانداردترین روش برای درمان این عارضه است اما آن هم به ندرت موفقیت آمیز است. به همین دلیل ایجاد رویکردهای درمانی خلاقانه برای این سرطان بسیار ضروری است.

در مطالعه ای که در دانشگاه سانفرانسیسکو صورت گرفته است، دکتر اوکادا و همکارانش در فاز یک مطالعه ای بالینی به ارزیابی یک واکسن ضد توموری جدید پرداخته اند. نتایج پیش درمانگاهی مربوط به این واکسن از استفاده از ایمنی درمانی در قالب واکسنی ساده برای مقابله با این سرطان کشنده حمایت می کند. این واکسن حاوی سلول های ایمنی خود فرد است که برای تشخیص مولکول هدف مهندسی ژنتیک شده اند. مولکول هدف، پروتئینی است که معمولا روی سطح سلول های توموری در DIPG‌و سایر گلیوماها وجود دارد و آن را نمی توان روی سطح سلول های طبیعی مشاهده کرد.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved